pátek 16. října 2015

Opožděná narozeninová chvástačka

Je to sice už dva měsíce, co jsem měla narozeniny, ke kterým jsem dostala spoustu knih, ale bohužel jsem se k napsání článku dostala až teď. Nevadí, pořád lepší napsat článek pozdě, než vůbec.

Máme v práci takový zvyk, že když má někdo narozeniny, složí se celé oddělení na nějaký dárek, který by kolegu potěšil. Jde jen o to vědět, jaké má kolega záliby a co by opravdu ocenil, což je někdy oříšek, ale to je teď jedno :-)

Každopádně když jsem měla v srpnu narozeniny, dostala jsem od kolegů poukázku na nákup v Knihách Dobrovský v hodnotě 500,- Kč a další tři kupóny s 15% slevou na nákup. Spolu s další poukázkou na 300, kterou jsem už ale nedostala od kolegů, to vystačilo na opravdu pořádný nákup! No není to paráda? Je, samozřejmě, že je!

Ale musela jsem si všechno pořádně rozmyslet. Na seznamu k přečtení mám několik set knih, ale které z nich vybrat? O některých vím, že je nemusím vyloženě mít doma, postačí mi si je půjčit v knihovně nebo od kamarádů. Další jsou jen pokračování sérií, od kterých první díly taky nemám, tak proč si teď kupovat třeba až druhý nebo třetí díl? Opět postačí knihovna nebo e-book. Nějaké autory jsem vůbec neznala a nechtěla jsem riskovat, že se mi nebudou líbit. No, tak to nakonec vypadalo, že nevyberu nic. Navíc jsem věděla, že mi určitě jedna kamarádka dá nějakou knihu taky jako dárek. Jenomže jakou?

Takže úkol zněl jasně:
1. Vybrat knihy v takové hodnotě, abych na ně mohla uplatnit všechny kupóny, a celý výběr navíc rozdělit do 3 nákupů.
2. Vybrat knihy s dobrým hodnocením, abych měla co největší jistotu, že to budou opravdu skvostné kousky, u kterých nebudu nikdy litovat toho, že jsem si je pořídila.
3. Při výběru vynechat knihy, které by mi snad kamarádka mohla dát.

A co že jsem si to nakonec vybrala? A proč zrovna tyhle?
Tady jsou všechny:


1. Strach moudrého muže (Patrick Rothfuss)
Po pravdě, mám už doma první díl Jméno větru a chtěla jsem doplnit sérii. I když jsem s prvním dílem ještě ani nezačala. Ano, nezačala, ale koupila jsem si další díl, správně!

2. Pýthiiny rady (Erik Axl Sund)
Taky pokračování série, tentokrát mám ale předchozí díly už v knihovně a přečtené! A protože se mi líbily, nemohl ani tento díl chybět.

3. MemoRandom (Anders de la Motte)
Předchozí série Game mě naprosto dostala. A zrovna když jsem ji dočetla a začala zjišťovat, jestli de la Motte nenapsal ještě něco, vyšlo u nás MemoRandom. Už jsem ho i přečetla a možná sepíšu i "něcojakorecenzi".

4. Pán ledové zahrady (Jarosław Grzędowicz)
Tuhle knihu jsem měla vyhlédnutou už dlouho, chodila jsem kolem ní v knihkupectvích už tolikrát, že bych to ani nespočítala. Úplně mě dostává ta obálka, je opravdu úžasná. A samozřejmě mě zajímalo to tolik vychvalované spojeni sci-fi a fantasy. A tentokrát jsem ji už prostě koupila.

5. Na hraně (Richard Hammond)
Po Jeremym Clarksonovi jsem už dlouhou dobu byla zvědavá na knihy jeho kamaráda a spolukomentátora Top Gearu Richarda Hammonda. A neprohloupila jsem. Asi taky sepíšu recenzi, protože tahle kniha si to opravdu zaslouží.
6. Prvních patnáct životů Harryho Augusta (Claire North)
Jediná kniha, u které jsem absolutně nevěděla, co od ní mám čekat. Neznám ani autorku, prostě tohle bude velké překvapení.

Kromě první a poslední už je mám i přečtené. Teda Pýthiiny rady mám teprve rozečtené, ale už to nebude dlouho trvat! :-)




2 komentáře:

  1. Moreanne, nejen ze se stejně jmenujeme, ale máme obě narozeniny v srpnu ☺ taky jsem od kolegu dostala poukázku do knihkupectví a dohromady od všech to bylo za 2800-, ale to hrozně dilema - co koupit 😁😁😁😁 taky jsem o tom psala v srpnovém shrnutí, ale byl to třetí porod to ti povím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, tak to je opravdu dobrá náhoda! A o té tvojí poukázce jsem četla a zbledla jsem závistí :D To dilema znám, jak píšu i v článku, co vybrat, co nevybrat, no děsný...

      Vymazat