čtvrtek 26. listopadu 2015

Tipy na dárky pro knihomoly

Ať se vám to líbí nebo ne, Vánoce jsou opět za dveřmi. Máte ve svém okolí knihomola a nevíte, co mu darovat? Jste sami věčně "naložení" v knihách a nevíte, o co si napsat Ježíškovi? Nebo jste četli snad úplně vše, knihovna jen praská ve všech a s další darovanou knihou by váš byt či dům explodoval? Rádi byste dostali nebo darovali něco obzvlášť knihomolského, ale nevíte, co přesně by to mělo být?

Tady pro vás mám pár rad, se kterými byste mohli u svého knihomola zabodovat :-)

1. Knihobití balíček
Že jste o něm nikdy neslyšeli? To máte co dohánět. Knihobit je projekt, který se v ČR rozjel právě letos a sklízí úspěchy. Jde o to, že si objednáte balíček s knihou, ale vlastně nevíte, co přesně vám přijde. Po registraci si zvolíte preferované žánry, můžete vložit odkaz na profil na cbdb.cz, Databázi knih nebo Goodreads, a pak už jen čekáte na balíček s nějakou super novinkou. Parádní je, že vám nepřijde jen kniha, ale i nějaké další drobnosti, plakáty, záložky, slevy na nákupy dalších knih nebo třeba zápisníky.

Nakupovat můžete zde: Knihobit



2. Záložky
Záložek není nikdy dost. Ale zapomeňte na obyčejný kus papíru. Myslete kreativně!
Navíc u záložek můžete předvést i svoji zručnost a nějaké vlastnoručně vyrobit.












3. Knižní zarážky na police

Kromě záložek do knih každý milovník knih ocení i zarážky na knihy na police. Jistě, dají se sehnat takové ty klasické, nudné... Ale řekněte, nebyla by s těmito větší zábava?





4. Výbava knihovníka


Víte, že se vašemu knihomolovi nevrací rozpůjčované knihy? Pořiďte mu jeho vlastní knihovnickou výbavu. Kdo nemá registrační kartičku, ten si prostě neškrtne! Tedy nepočte.





5. Ex libris

A když ne vlastní knihovnu, tak alespoň exlibris, aby si mohl své knihy řádně označit.




6. Svíčky a parfém s vůní knih

Někteří knihomolové rádi čichají ke svým nově koupeným, ale i k vypůjčeným knihám. Mají rádi jejich specifickou vůni. Tu si můžou připomenout kdykoli třeba díky svíčkám či parfémům s vůní knih a starého pergamenu.




7. Oblečení a boty s motivem knih a s vašimi oblíbenými knižními hrdiny

Ukažte všem, že jste knihomol každým coulem! Co takhle tričko s originálním potiskem nebo boty s komiksovými hrdiny?














8. Obaly na knihy

Snad každý milovník knih chce mít své papírové skvosty vždy v perfektním pořádku i na cestách. K tomu jsou naprosto perfektní látkové obaly na knihy. Dají se sehnat v obrovském množství barev, designů a velikostí.












9. Lampičky

Číst za tmy? S lampičkami žádný problém. Je libo lampu ve tvaru knihy? I takové jsou.














A takových legrácek, vychytávek a doplňků je celá řada. Hrníčky s citáty z knih, šperky, dokonce stany, které po rozložení vypadají jako otevřená kniha. Ložní prádlo s úryvky textů, nebo šperky s motivy z vašich oblíbených příběhů. Je jich celá řada. A že je nestihnete koupit, nebo nevíte, kde je sehnat? Ebay nebo Etsy vám určitě pomůžou, a i šikovné ruce by si s ledasčím dokázaly poradit.
Pochlubte se, jaký nejzajímavější dárek s motivem knih jste dostali, nebo byste si naopak přáli?

8 komentářů:

  1. Knihobit mě moc nezaujal, ještě to holt nemá na ty zahraniční balíčky, ale organizátoři se snaží a s každým měsícem vidím velký posun. Nicméně já asi v tomhle směru moc nemám ráda překvapení, takže tuto knihomolskou legrácku asi vynechám. Záložky mám ráda, ale vystačím si i s jednoduchými reklamními. A když už kupuji, tak obyčejné papírové. Jakékoli přicvakávací nebo nasouvací jsou mi nesymapatické, protože mám pocit, že ničí stránky.
    Výbava knihovníka by se mi hodila. Zatím jsem vždy měla přehled, co jsem komu půjčila, ale poslední dobou jsem ho nějak ztratila. A psát si to jen někam do sešitku? To je nuda! :D
    Svíčku s vůní knihy bych brala, ale ještě jsem je neviděla, ale je fakt, že jsem moc nepátrala :)
    Knižní a fandomová trička miluju, ale když už začnou tvořit polovinu mé garderoby, měla bych se možná zamyslet :D Ale tím mi vždycky někdo může udělat radost :)
    Obaly na knihy bych asi nevyužila. Většinou se mi knižní obálka líbí a je mi líto ji schovat :)
    Asi nejsem moc příkladný knihomol, co se takových těch blbůstek týče. Nerada sbírám věci, které jsou třeba sice fajn, ale vlastně tak trochu k ničemu. Tady je teda hodně praktických tipů a věřím, že někdo, kdo je menší bručoun než já, si hravě vybere :) Každopádně príma článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu, jsem ráda, že si některé moje tipy najdou svoje fandy :-) Samozřejmě to není míněno jako univerzální rada, každému se líbí něco jiného a to je hrozně fajn a má to tak být. A jen proto, že bys některé ty věci neuvyžila, přece nejsi bručoun. :-)
      Já jsem si Knihobita ze začátku kupovala, ale teď už jsem párkrát vynechala. Ne snad proto, že by se netrefili do mého vkusu, to se zatím vždy trefili, ale spíš proto, že nestíhám číst nakoupené knihy a zatím k nim nechci přidávat další. Ale jako zpestření pro někoho, kdo to nezná, nebo sám nemá odvahu do toho jít - proč ne :-) Se zahraničnímu bohužel zkušenosti nemám.
      Je fakt, že jako záložka může posloužit kdeco. Mně tak momentálně slouží (už využitá) vstupenka na muzikál Dracula :D Ale třeba ta rozteklá krev by se mi líbila (často čtu v MHD a bavilo by mě sledovat ty reakce lidí okolo :D).
      A právě proto, že čtu v MHD a na cestách obecně, využívám i obaly na knihy - obálka se tak moc nepoškodí, když knihu tahám v kabelce. Ale uznávám, každý na tohle prostě není a nepovažuje to za nutné a nevyužije to :-)
      Na té výbavě pro knihomola je fajn, že i když ji člověk nesežene, dala by se při troše fantazie i vyrobit. To stejné platí i pro záložky nebo ty obaly. A takový vlastnoručně vyrobený dárek potěší o to víc.
      A na těch tričkách není nic špatného, co na tom, že tvoří větší část garderoby, aspoň své knihomolství dáváš najevo, no né? :D
      A na ty svíčky mě vlastně navedli čtenáři, kteří říkají, že by nemohli vlastnit čtečku, protože ta nevoní po knihách. Tak si zapálí svíčku s vůní knih, nebo se navoní parfémem s vůni pergamenu, a mají náhradu :D

      Vymazat
  2. Ty kokos Veruuuu vůbec nemám rozdelany podobný článek a dokonce stejné záložky z nozicek :-D Ale jinak tam mám trochu iný koncept naštěstí. I tak moc hezky článek. Ty boty jsou nádherné, už se vidím u kočárku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi nějaká telepaie nebo co :D Pak si ten tvůj taky musím přečíst! On ten můj článek měl původně taky vypadat úplně jinak, ale prostě to nakonec dopadlo takhle. A jsem ráda, že vypadá aspoň tak, dlouho o vypadalo, že nebude vůbec žádný :D A ony ty nožičkové záložky jsou dos známé no :-) A moc děkuji za pochvalu :-)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Moc děkuju :-) Jsem ráda, že tě Knihobit zaujal :-)

      Vymazat
  4. Skvělé typy na knihy, Kihobita znám, ale třeba tu sadu knihovníka nebo ty nádherné zarážky . . . Co bych za ně dala. :) Skvělý nápad na článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se článek líbil :-) Sada knihovníka mě taky dostala, když jsem na to poprvé narazila. A zarážek na police je takové nepřeberné množství, až přechází zrak! Tak třeba Ježíšek nějaké přinese :-)

      Vymazat