neděle 24. dubna 2016

Knižní detektiv TAG - 1. část



Odpovědi na tenhle TAG jsem se rozhodla rozdělit do dvou částí. Za prvé proto, že zase nechci mít článek dlouhej jak týden před výplatou, a za druhé proto, že některé knihy, které bych sem chtěla zařadit, nemám zrovna u sebe doma (a nebo se mi je nechce všechny hledat :-) )

Pro dnešek jsem vybrala tohle:

Kniha, která ma na svém obalu či v názvu "knihu"

Kniha lží - Brad Meltzer

Dlouho jsem nad ní uvažovala. Jestli si ji opravdu chci přečíst, jestli si ji půjčím v knihovně, podívám se po bazarech, nebo si ji koupím novou v knihkupectví. A fakt ji tak moc chci? Dlouho jsem ji nikde nemohla najít, až jsem ji jednou úplně náhodou a neplánovaně našla v Levných knihách. To bylo znamení! A tak jsem si ji koupila, slavnostně dala do knihovny (ostatně jako každou jinou knihu)... a ona tam od té doby leží a čeká, až se k ní konečně dostanu. Už je to víc než rok. Tak snad brzy na ni doude a doufám, že bude stát za to :-)





Klasika
Peklo - Dante Alighieri


Přiznám se, že ani tohle jsem ještě nečetla a tak trošku se za to stydím. Ano, stydím. Vzhledem k tomu, že jsem několik let studovala italštinu, je to opravdu strašná ostuda. Ale zase na druhou stranu po teoretické stránce to dílo nám velmi dobře. Úplně živě si vybavuju, jak jsem na přednášce z talské literatury poslouchala, ve kterém kruhu se škvaří ty které hříchy. A ani nezapomenu na velice svérázný náčrtek, který jsem si k tomu tenkrát do sešitu namalovala. Jo, jako by to bylo včera.





Kniha v cizím jazyce

Bajky Barda Beedleho - J. K. Rowling


Ha, konečně jedna, kterou jsem už četla, i když jen tak napůl. Vzhledem k tomu, že stejně jako hlavní série obsahuje dost nových a vymyšlených slov, nebylo to pro mě úplně jednoduché. A taky běžně knihy v angličtině nečtu, takže to byl pro mě dost nezvyk. Tak jsem ji poněkud prokládala českou verzí.








Obal, na kterém jsou pouze písmena

Čas žít, čas umírat - E. M. Remarque

Tak tuhle jsem četla už před dlouhou dobou, někdy na střední. A přiznám se, že už nevím, o čem to bylo. Nicméně stále leží v knihovničce, zastrčená, neviditelná. Možná, že se k ní někdy vrátím. Jednou, až na to budu mít tu správnou náladu, nebo nebudu mít co číst. Určitě byla skvělá, ale ruku na srdce - knih, které bych si ještě chtěl přečíst, je hodně, ale času na ně mám tak žalostně málo...
Vlastně teď ani nevím, jestli ta kniha odpovídá zadání. Nejsou na ní jenom písmena, ale i ten černý flek a ty čtverce okolo písma. Ale je to prostě momentálně asi to nejlepší, co mám :-)




Knihu, jejíž hlavní hrdina je chlapec/muž

Game - Anders de la Motte
Najít v mojí knihovně takovou knihu není vůbec žádný problém. Vzhledem k tomu, že jednoznačně upřednostňuju mužské hrdiny před těmi ženskými, mám takových knih opravdu... hodně. Měla jsem tedy z čeho vybírat, až jsem si nakonec vybrala Game. Ta mě naprosto strhla. Opravdu se mi málokdy stane, že mě nějaká kniha pohltí tak, že od ní prostě neodejdu, dokud ji nedočtu. Celé sérii Game se to ale povedlo. Něco tak zamotaného se sice jen tak nevidí, ale zatímco jinde by spletitý děj byl na překážku, tady naopak čtenáře nutí číst dál a dál a zjišťovat, jak to tedy vlastně všechno je.




Obal, který je namalovaný (není na něm zkrátka fotka)

Faust Erik a Pohyblivé obrázky - Terry Pratchett

Tuhle jsem dostala před časem od kamarádky, myslím, že to bylo k narozeninám. Pratchetta mám ráda, ale zatím jsem od něj četla jen asi 3 knížky. Ale nevadí, i na tuhle dvoudílnou se brzy dostane a určitě to bude zase paráda, jako vždycky. Obal má každopádně nádherný.








Nejtlustší kniha

Tanec s draky - G.R.R.Martin

Tak tohle bylo taky celkem jednoduché. Tlustých bichlí mám sice v knihovně požehnaně (i když je pravda, že každý považuje za tlustou bichli něco jiného), ale tahle má suverénně nejvíc stran. A taky jsem ji četla pěkně dlouho. Za což nemůže kniha, ta je perfektní. Nemůžu se dočkat, až Martin vydá další díl, ale obávám se, že toho do té doby spoustu zapomenu. No, nevadí, hlavně, abych se těch dalších dílů vůbec dočkala.






Jakákoli jiná věc kromě knihy

Záložky, miliony záložek, ještě víc záložek!!! Protože záložek není nikdy dost! Některé jsem dostala jako dárek od kamarádů, jiné jako dárek v knihkupectví k nákupu. Kovová se srdíčkem je od kolegyně z loňského Tajného Ježíška, kterého jsme si uspořádali v práci. Papírová vlevo na rožek knihy zase od kamarádky, která mi ji dovezla z papírny ve Velkých Losinách. Obě jsou parádní. A toho losa na gumě mám už strašně dlouho. Jednou jsem se odhodlala si ji vzít do MHD, ale lidi se na mě dívali, jako kdybych utekla z ústavu pro choromyslné, tak už ji používám jen doma. No a k tomu mám v knihovně ještě obaly na knihy, celkem dva. Pak taky čtečku knih, přání k narozeninám a momentálně misku s čokoládovýma figurkama. Ale všechno by se to na jednu fotku nevešlo, tak jsem se o to raději ani nepokoušela.











Obálka, na které je meč či jiná zbraň

Píseň krve - Anthony Ryan

Tak tohle pro mě byla naprostá pecka a největší překvapení minulého roku. Další z těch, které chytnou a jen tak nepustí. Úžasný příběh, skvěle vykreslené postavy. Takový mistrný vypravěč se jen tak nevidí. Píseň krve se hned zařadila mezi moje nejoblíbenější knihy. A zrovna včera jsem dočetla druhý díl, teď už jen netrpělivě čekám na třetí. A co se týká meče (či jiné zbraně) na obálce, najít takovou knihu v mojí knihovně asi taky není žádný majsrtštych :-) Ale tahle si o to vyloženě říkala.





Tak, to je pro dnešek vše. Doufám, že jste si článek užili stejně jako já. Třeba jste taky našli inspiraci na nějaké nové knihy, i když si myslím, že jste o drtivé většině z nich už aspoň slyšeli. Už se těším, až vám ukážu druhou polovinu knih :-)

O všech těchto knihách si můžete něco víc přečíst na ČBDB.cz, nebo si je můžete koupit třeba na martinus.cz :-)

A ještě pro pořádek dodávám, že tento TAG jsem našla na moje-iluze.blog.cz, tímto za něj moc děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat